Як Запорізька податкова рахує “пільгові” метри з податку на нерухомість. І чому вона помиляється.

Черговим ноу-хау від Запорізьких податківців стала масова розсилка податкових повідомлень-рішень за платежем “Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості”.

Відповідно до підпункту 266.4.1 пункту 266.4 статті 266 ПК України база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи – платника податку, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 кв. метрів.

В той же час, згідно з підпунктом 266.5.1 пункту 266.5 статті 266 ПК України, ставки податку для об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об`єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.

Одночасно, згідно п. 266.4.2. ПКУ, сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об’єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями). Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, для фізичних осіб визначаються виходячи з їх майнового стану та рівня доходів. Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів нежитлової нерухомості, встановлюються залежно від майна, яке є об’єктом оподаткування.

Відповідно, рішенням Запорізької міської ради від 28.01.2015 року № 5 «Про встановлення податку на майно (в частині податку на майно, відмінне від земельної ділянки)» встановлено податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та визначено його елементи.

Рішенням Запорізької міської ради № 30 від 26.02.2016 внесено зміни до Положення про податок на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки), затвердженого рішенням міської ради від 28.01.2015 № 5 згідно з яким встановлено нульову ставку податку для квартири/квартир, загальна площа яких не перевищує 120 кв.м., для будинку/будинків, загальна площа яких не перевищує 250 кв.м.

Таким чином, цілком логічно, що оскільки розмір податку і пільги щодо його сплати встановлюється саме місцевою владою, яка встановила 120 кв.м. для квартир – то й сплачувати податок, у разі не перевищення цієї площі (90% квартир Запоріжжя) не потрібно.

Однак, як ми неодноразово зазначали, закони логіки не входять до складу податкового законодавства, тому податковими органами не застосовуються. Отже, за позицією ГУ ДПС у Запорізькій області – Запорізька міська рада не може встановлювати пільги у більшому розмірі, ніж передбачено податковим кодексом (60 кв.м.), а отже надсилає платникам податків ППР.

Що далі?

Важко повірити, але це обурило навіть можновладців і Запорізька міська рада склала звернення до Запорізької податкової. Яке, звісно було проігноровано.

А далі саме цікаве – суди поки що займають бік саме платників податків та зазначають про неправомірність таких рішень податкових органів (наприклад справи – 280/6212/19, 280/781/20, 280/6653/20).

Але яка кількість мешканців піде до суду? А яка вирішить “не морочити голову” за 500-600 грн…

В той же час, якщо ви вирішили все ж судитися із податковою – ми готові включити ваші витрати на нашу роботу до складу витрат на правничу допомогу та стягнути із податкової 🙂

Детально про те, як ми судимося із податковою, можна почитати тут, наші контакти незмінні.

30.07.2021

Якщо стаття була Вам корисна, Ви можете поділитися нею:

У Вас є питання або Ви готові домовитися про зустріч?

Ви можете задати питання через форму на сайті або зв'язатися з нами будь-яким зручним для Вас способом