Підстави відмови в реєстрації платником ПДВ
Як показує практика, найбільш часто органи податкової служби Запорожбя відмовляють в прийнятті заяви про реєстрацію платником ПДВ, називаючи зовсім надумані причини, такі як необхідність певної кількості працівників, бухгалтера, обороту і так далі.
Разом з тим, законодавство передбачає і абсолютно чіткі причини для неприйняття заяви і відмови у видачі свідоцтва платника ПДВ.
Розглянемо їх детальніше.
Перша група підстав – це підстави для відмови у прийнятті заяви:
1. У заяві про реєстрацію платником ПДВ не зазначено обов’язкових реквізитів. Найбільш поширена причина відмови, яка може бути навіть в разі незаповнення одного з розділів.
2. У заяві вказано недостовірні і неточні дані. В цьому випадку необхідно чітко розуміти, які дані вже має орган податкової служби.
3. Заява не підписана або не скріплено печаткою.
У всіх цих випадках, податковий орган, протягом 10 робочих днів, зобов’язаний вказати причину відмови в прийнятті заяви.
Друга група підстав – це підстави для відмови в реєстрації:
1. Заявник не провадить поставок товарів і послуг.
2. Заявник не відповідає критеріям особи, що може бути платником ПДВ.
3. Є підстави для анулювання реєстрації платниками ПДВ.
Як ми бачимо, найбільш вірогідні саме формальні підстави, які платник податків сам дає податкової, некоректно заповнюючи заяву або не знаючи нюансів його обробки і необхідних підтверджуючих документів.