Як правильно укласти договір оренди нерухомості

Як показує наша практика, основні спірні ситуації між сторонами договору оренди нерухомості виникають саме через недостатню деталізованості прав і обов’язків сторін.

Відповідно, для укладення договору, який буде мінімізувати ризик виникнення суперечок, необхідно дотримуватися наступного порядку дій:

• перевірка правовстановлюючих документів на нерухомість ( документів на землю при необхідності).
• перевірка статутних документів контрагента і повноважень підписанта.
• Перевірка об’єкта на наявність заборон і обтяжень, судових процесів, перевірка реєстрації в державному реєстрі речових прав.
• Перевірка відповідності фактичного стану об’єкта даними технічної інвентаризації. Дана перевірка дозволяє з’ясувати ризики заборони на здійснення господарської діяльності внаслідок наявності неузаконеним перепланувань, реконструкцій, а також відобразити умови повернення об’єкта після закінчення терміну дії договору оренди або його дострокового припинення.
Найбільш часто зустрічаються проблемами при описі об’єкта оренди є: застаріла технічна інвентаризація, невідповідність фактичної площі та площі згідно з документацією, невідповідність фактичного призначення приміщень призначенням згідно з документацією, відсутність літер з технічного паспорту при наявності декількох будівель за однією адресою / на одній земельній ділянці. Основні шляхи вирішення даних проблем – це проведення поточної інвентаризації БТІ, з урахуванням архівних даних БТІ, що дозволить виявити можливі ризики, а також приведення документації у відповідність до фактичного стану об’єкта.

Після перевірки вищевикладених чинників, можна складати текст договору, в якому необхідно передбачити:

• Максимально точний опис об’єкта за договором.
• Деталізацію взаємних прав і обов’язків.
• Аналіз можливості виконання контрагентом умов основного договору.
• Аналіз можливого впливу третіх осіб (в т.ч. органів державної влади та місцевого самоврядування) на виконання основного договору.
• Аналіз податкових ризиків.
• Аналіз будівельної документації: введення в експлуатацію, проведення реконструкції та / або перепланувань, переведення з житлового фонду в нежитловий.
• Аналіз ризиків при припиненні договору і повернення об’єкта.

20.10.2014

Якщо стаття була Вам корисна, Ви можете поділитися нею:

У Вас є питання або Ви готові домовитися про зустріч?

Ви можете задати питання через форму на сайті або зв'язатися з нами будь-яким зручним для Вас способом