Консультація юриста з відкриття бізнесу

Закони, правила, обмеження, практика –
знаходимо правильні шляхи крізь паперові джунглі.
Розповімо як відкрити свій бізнес.
Консультації за розумною ціною:
Усна – 300 грн.
Письмова – від 600 грн.

Як правильно відкрити свій бізнес в Україні

Правильно організований бізнес, який відповідає вимогам податкового кодексу та іншим законодавчим актам - це, перш за все, можливість не боятися контролюючих органів і спокійно займатися своєю справою

Величезне значення в питанні відкриття справи має правильно обрана організаційно-правова форма діяльності.
Більшість бізнесменів задаються питанням, яку форму вибрати: ФОП, ТОВ, приватне підприємство, акціонерне товариство. Яку форму оподаткування підібрати: податок на прибуток, ПДВ, єдиний податок?
Для того щоб отримати відповідь, необхідно розуміти яка у Вас сфера господарської діяльності, враховувати особливості її оподаткування, брати до уваги особливості контролю держ органів і механізми їх перевірок і моніторингу бізнес діяльності.
Тому, починаючи бізнес, правильне рішення – звернутися за юридичною консультацією до фахівців.
Юридична компанія «Совєтнік» вже 15 років здійснює бухгалтерський супровід більше 100 компаній різної спрямованості. Допомагає відкрити і зареєструвати ПП, ФОП, ТОВ безлічі нових клієнтів в Запоріжжі та області, супроводжує податкові та господарські судові спори. Ми стикаємося з цілою низкою бухгалтерських, реєстраційних, юридичних нюансів законодавства. І знаємо, як правильно відкрити і організувати працюючий бізнес в Україні.
Якщо Ви вирішили підібрати форму початку бізнесу самостійно, нижче ми наведемо основні моменти, які повинні впливати на Ваш вибір.

Для яких підприємців і бізнесів підходить форма ФОП

початківцям підприємцям, які хочуть отримати первинний досвід ведення власного бізнесу;
в сфері послуг: салони краси, перукарні, барбершопи, масажні салони, і т.д.
IT сфера;
підприємства громадського харчування: кафе, бари і ресторани, столові, піцерії і т.д.
якщо оборот не перевищує 1,5 – 5 мільйонів гривень.

Як відкрити бізнес в формі фізособи-підприємця в Україні

Особливості та нюанси

ФОП / ФЛП / ЧП що означає?

Якщо розбирати скорочення за словами, то ФОП – «фізична особа підприємець». Або російською, ФЛП — физлицо предприниматель.

В процесі вибору між ТОВ та ФОП, необхідно взяти до уваги такі фактори як:

  • сфера діяльності;
  • оподаткування, його розмір, а також можливість виведення прибутку для власних потреб;
  • наявність офіційних бізнес-партнерів;
  • ринок збуту, тип контрагентів: фіз особи або організації;
  • майно, яке буде знаходитися у власності;
  • ступінь залучення інвесторів, кредиторів в бізнес;
  • можливість для перепродажу бізнесу в майбутньому.

ФОП (ФЛП), як організаційно-правова форма, засновується фіз особою одноосібно. Варто врахувати, що така прив’язка позбавляє підприємця права дарувати, продавати або іншим способом відчужувати власний бізнес.
Крім того, одним з недоліків ФОП вважається юридична відповідальність підприємця, яка, в подальшому, може поширюватися на всю його власність.

Єдиний податок для приватних підприємців

1 група єдиного податку (ЄП):

На першій групі єдиного податку можуть бути фізичні особи, без найманих працівників. Серед дозволених видів діяльності: роздрібна продаж товарів з торговельних місць на ринках, а також надання побутових послуг населенню згідно з переліком, наведеним у статті 291.7 Податкового кодексу.
Дозволені контрагенти: немає обмежень з продажу на ринку, фізичні особи – по побутових послуг.

2 група ЄП:

На другій групі єдиного податку можуть бути фіз особи з найманими або без найманих співробітниками. Серед дозволених видів діяльності: Надання послуг (в т.ч. побутових) єдинникам і / або населенню, виробництво та / або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства.
Дозволені контрагенти: фізичні особи та юридичні особи на єдиному податку – з надання послуг. По продажу товарів – немає обмежень.

3 група ЄП:

На третій групі єдиного податку можуть бути фізичні та юридичні особи з найманими або без найманих працівників.
Дозволені будь-які види діяльності, не обмежені податковим законодавством.
За контрагентам обмежень немає.

Як розпочати підприємницьку діяльність

Саму реєстрацію ФОП (ФЛП) можна провести різними способами, серед яких:
  1. Реєстрація у нотаріуса.
  2. Залучення фахівців з аутсорсингових компаній, наприклад, скористатися нашою послугою з реєстрації ФОП.
  3. Самостійна онлайн реєстрація на сайті Мін’юсту України (ДІЯ).

Реєстрація є безкоштовною.
Однак, якщо ви віддали перевагу першому, або другому варіанту – вам необхідно буде сплатити послуги фахівців.
У той же час другий варіант буде найповнішим варіантом реєстрації. У разі реєстрації у нотаріуса або на сайті Мін’юсту (ДІЯ), ви не отримаєте книгу обліку доходів, яка на даний момент є обов’язковою.

Також отримання єдиного податку або НДС має ряд особливостей, і якщо помилитися в формі заповнення заяви або ж подати його не в той день – можна на місяць або квартал втратити можливість перебувати на потрібній вам системі оподаткування.
Також вкрай важливим для єдиного податку є підбір КВЕД, так як підприємець або компанія на єдиному податку може здійснювати тільки ту діяльність, яка охоплюється єдиним податком.

Етапи відкриття бізнесу

  • Підготовчий етап

    Для початку необхідно

    • визначити сферу діяльності
    • підібрати необхідні КВЕД
    • визначитися з системою оподаткування

    Якщо ви звернулися до Нас за послугою “консультація з відкриття бізнесу”, то всі ці моменти визначаються в процесі консультації.

  • Заява

    Далі необхідно заповнити форму заяви на проведення реєстраційних дій. Така заява має певну форму, яку можна заповнити як на сайті Мін’юсту України, так і в більш звичному – паперовому вигляді.

  • Подача заяви державному реєстратору

    Процес подачі заяви, а також інших необхідних документів для проведення реєстрації, державному реєстратору.

  • Реєстрація книги обліку доходів

    Завершальним етапом є процес реєстрації книги обліку доходів, а також отримання виписки з реєстру платників єдиного податку. У ряді випадків одночасно ми проводимо також реєстрацію ПДВ і отримуємо відповідну виписку.

Вся інформація щодо ФОП передається статистичним, а також фіскальним органам.

Процес виведення прибутку ФОП

Дохід підприємця можна вивести готівковим або безготівковим способом. Весь прибуток підприємцям дозволено використовувати вільно, для власних потреб. Більш того, в більшості випадків законодавство оперує поняттям доходу, а не прибутку – тобто витрати підприємця не враховуються. Щоб отримувати оплату від контрагентів по “безналу”, підприємцю потрібно оформити рахунок у банку.
При цьому, потрібно не забувати про те, що надходження коштів завжди матимуть призначення платежу, яке повинно відповідати обраним Вами видам підприємницької діяльності (КВЕД).
Також зверніть увагу, що як надходження готівкової оплати, так і кожне безготівкове надходження потрібно вчасно записувати до книги обліку доходів.

Важливо – не рекомендується робити покупки для власних потреб, використовуючи підприємницький рахунок. Це загрожує можливими претензіями податкових органів. Набагато краще буде, якщо ви перекладете гроші на особистий рахунок фіз особи, і вже після цього можете купувати все необхідне.

Як відкрити бізнес в формі юр особи в Україні

Особливості та нюанси

Що таке ТОВ?

Для деяких бізнесів більш правильною є реєстрація в формі юр особи, з яких найбільш поширеними є ТОВ. Дослівно розшифрується як «Товариство з обмеженою відповідальністю”. Російською – ООО – «Общество с ограниченной ответственностью».
Якщо порівнювати з ФОП, де кожен підприємець несе фінансову відповідальність всім наявним майном, то відповідальність засновника ТОВ визначена і обмежена розміром внеску в статутний капітал, звідси і назва – товариство з обмеженою відповідальністю.

Характерні особливості ТОВ:

  • поділ часток в процентному співвідношенні серед усіх учасників. Розмір кожної частини визначається і фіксується завдяки протоколу загальних зборів учасників (власника), а після відображається в основному документі компанії – статуті;
  • прибуток, а також активи – спільна власність всіх засновників, яку можна отримати через дивіденди або при виході з ТОВ;
  • частку в ТОВ можна продати або подарувати;
  • система поділу статутного капіталу по частинах дозволяє точно регулювати право кожного з учасників (партнерів) з управління компанією і отримання прибутку.

Коли варто вибрати ТОВ?

  • діяльність вимагає складної системи оподаткування, ПДВ, митних процедур;
  • у вас з’явилися партнери по бізнесу, а разом з ними і необхідність оформити частини партнерського внеску в офіційному порядку;
  • обрана сфера діяльності передбачає виключно ТОВ як організаційно-правову форму (фінансові організації, страхові компанії, організації турів і т.д.);
  • ваші партнери працюють з державним бюджетом;
  • ваш бізнес передбачає оборот понад 5 мільйонів гривень.

Відкриття бізнесу в формі ТОВ

  • Підготовчі дії

    Перш ніж здійснити реєстрацію ТОВ, потрібно узгодити основні нюанси

    • визначитися з найменуванням компанії (до якого існують певні вимоги);
    • вирішити питання з юридичною адресою ТОВ (їм може стати офіс, або нерухомість когось із засновників);
    • визначити розмір статутного капіталу, а також частку кожного учасника товариства;
    • визначитися з родом діяльності відповідно до КВЕД.
  • Процес реєстрації

    Засновник ТОВ (або уповноважена нотаріальним дорученням особа) повинен подати пакет документів держреєстратору, а саме:

    • заповнену реєстраційну картку;
    • паспорта засновників;
    • статут компанії з нотаріально завіреними підписами учасників (учасника);
    • протокол загальних зборів засновників (власника).
  • Якщо всі документи правильно оформлені, протягом 24 годин формується виписка і передається в ЦНАП (ЦПАУ). При цьому потрібно не забути про вибір і подачі документів про перехід на потрібну вам систему оподаткування.

Отримання ПДВ

Податок на додану вартість (або ж ПДВ) – це не базова форма оподаткування. Зареєструвати його можна або добровільно, якщо ваші контрагенти відмовляються працювати з вами без ПДВ; або ви змушені зареєструвати його примусово, якщо оборот компанії перевищує 1 000 000 грн. на рік.
Реєстрація ТОВ з ПДВ – послуга, зазвичай необхідна бізнесам, які працюють з бюджетними організаціям або великими компаніями, які не хочуть втрачати на відшкодування ПДВ.
Зареєструвати компанію з ПДВ складніше, ніж компанію на загальній системі оподаткування або єдиному податку, так як процедура має особливості, без дотримання яких податкова відмовляє в добровільній реєстрації. Перш ніж здійснювати реєстрацію, радимо отримати консультацію по реєстрації ТОВ з ПДВ.
Документи необхідно подавати одночасно з реєстрацією компанії, до 20 числа поточного місяця, і тоді повноцінно ПДВ запрацює з 1 числа наступного місяця (наприклад, якщо документи на ПДВ було подано з 1 по 20 січня, то повноцінно працювати ПДВ буде тільки з 1 лютого).
Тому, помилка в подачі документів на реєстрацію ТОВ з ПДВ може призвести до втрати цілого місяця працює ПДВ.

Процес виведення прибутку з ТОВ

Процес виведення зароблених коштів з ТОВ за законодавством відбувається за допомогою розподілу прибутку серед засновників відповідно до розміру їх частки у статутному капіталі, у вигляді дивідендів. Однак, потрібно враховувати, що їх отримання оподатковуються.
Також отримати прибуток ТОВ можна у вигляді заробітної плати засновника, якщо він займає також посаду в компанії.
І звичайно ж, існує ще цілий ряд способів отримання прибутку ТОВ засновниками, про які ми розповідаємо нашим клієнтам при особистій консультації з відкриття бізнесу.

Що ж вибрати?

Позитивні і негативні сторони ФОП і ТОВ

Підібрати оптимальну для бізнесу організаційно-правову форму та правильно провести процес її реєстрації вкрай важливо. Як не допустити помилок, які в подальшому стають причиною втрати часу і фінансів, раптового закриття, появи боргів, виникнення інших неприємних наслідків?
Наш досвід говорить, що без професійної консультації це зробити вкрай складно. Однак, якщо Ви впевнені в своїх силах, ще раз перевірте себе:

Особливості ФОП:

  • легкий бухгалтерський і податковий облік (який відрізняється по групах, але якщо ви готові вкладати особистий час кожного місяця / квартала, то цілком можливо розібратися самому);
  • система єдиного податка, яка оптимально підходить деяким сферам бізнесу;
  • гроші, що надходять на рахунки підприємця або готівкою можна вільно знімати і використовувати;
  • процес закриття ФОП швидкий і досить простий;
  • підприємець здійснює реєстрацію за місцем прописки фізичної особи, що не зобов’язує відкривати власний офіс.

Існує ряд інших переваг такого виду господарської діяльності. Наприклад, якщо річний дохід становить не менше 1 млн. грн, підприємець може не користуватися касовим апаратом.

Важливо – ризик нести відповідальність за бізнес операції особистим майном – це, мабуть, найголовніший мінус ФОП.

До інших мінусів можна зарахувати

  • відносно невеликі ліміти обороту
  • неможливість продати бізнес
  • неможливість використовувати на документах окреме від ПІБ найменування

Особливості ТОВ:

  • фінансова відповідальність обмежена внесками засновників і майном компанії;
  • легкість розширення бізнесу, залучення інвесторів, продажу частини або всього бізнесу;
  • можливість точно врегулювати взаємовідносини кількох партнерів;
  • можливість використовувати власну назву, іміджеві переваги.

При цьому, юрособа, звичайно має і свої мінуси:

  • складний процес ліквідації, якщо не розглядати ліквідацію шляхом продажу;
  • складний бухгалтерський облік, що зазвичай призводить до необхідності найму бухгалтера або використання аутсорсингу бухгалтерії;
  • необхідність сплачувати зарплату як мінімум одному співробітнику (хоча і тут є можливість «викрутитися» – що може бути предметом окремої консультації.)

Вартість та умови

Консультація по створенню ФОП

Усна - ціна 300 грн.
Письмова - ціна від 600 грн.

Консультація по створенню ФОП включає:

  • консультація по реєстрації ФОП
  • консультація по вибору системи оподаткування
  • підбір видів економічної діяльності (КВЕД)
  • загальні поради та рекомендації досвідченого адвоката, спеціаліста в області реєстрації бізнесу

Консультація юриста може бути надана щодня в будні дні (в вихідні дні за окремою домовленістю).
Стандартний час роботи наших адвокатів в офісі в Запоріжжі це з 9.00 ранку до 18.00 вечора.
Крім цього ми зможемо відповісти на будь-які ваші запитання.
Якщо вас цікавить реєстрація ФОП переходите за посиланням

Консультація по створенню ТОВ

Усна - ціна 300 грн.
Письмова - ціна від 600 грн.

Консультація по створенню ТОВ включає:

  • підбір унікальної назви компанії
  • консультація по вибору оптимальної системи оподаткування, розміру статутного фонду, призначенням директора, організації ведення бізнесу
  • підбір видів економічної діяльності (КВЕД)

Консультація юриста може бути надана щодня в будні дні (в вихідні дні за окремою домовленістю).
Стандартний час роботи наших адвокатів в офісі в Запоріжжі це з 9.00 ранку до 18.00 вечора.
Крім цього ми зможемо відповісти на будь-які ваші запитання.
Якщо вас цікавить реєстрація ТОВ переходите за посиланням

Способы оплаты

Произвести оплату за услуги нашей компании можно одним из следующих способов

Как получить консультацию по услуге

З цією послугою також замовляють