Квартира в якості офісу

При реєстрації ТОВ наші клієнти часто запитують нас, чи можна використовувати свою квартиру як офіс.

Можна сказати однозначно, що чіткої заборони на таку дію немає. Власник майна володіє, користується і розпоряджається ним на свій розсуд, у тому числі він має право використовувати його у підприємницькій діяльності .

Винятком з цього правила є заборона використовувати таке приміщення для промислового виробництва.

У той же час, ви повинні розуміти, що податкові органи вкрай негативно дивляться на такі “офіси”, в тому числі з-за неможливості потрапити всередину без рішення суду. Якщо ви знаєте, що будете використовувати вашу квартиру як офіс на постійній основі, целессобразна буде процедура перекладу її в нежитловий фонд.

Процедура переведення житлового фонду в нежитловий в законодавстві України чітко не визначена. Так ЖКП говорить лише про те, що переведення придатних для проживання жилих будинків і жилих приміщень у будинках державного і громадського житлового фонду в нежитлові, як правило, не допускається. При цьому у виняткових випадках таке переведення може здійснюватися за рішенням виконкому обласного / міського (в містах республіканського підпорядкування) Ради народних депутатів.

У більшості міст затверджені свої локальні нормативні акти, які в цілому передбачають збір наступних документів:
1) нотаріально засвідчена копія документа, що підтверджує право власності на житло ;
2) копія технічного паспорта на житло;
3) довідка з ЖЕКу про те, що житловий будинок, квартира (або їх частини) є вільними фактично та юридично;
4) копія договору на збір і вивіз будівельного сміття;
5) для власників житлових будинків – документ, що підтверджує право власності або право користування земельною ділянкою;
6) згода співвласників домоволодіння (сусідів зверху, знизу, що живуть на одній сходовій клітці) на розміщення об’єкта невиробничої сфери;
7) для юросіб – нотаріально завірені копії установчих документів, а для фізосіб – копію паспорта;
8) технічний висновок проектної організації про можливість переведення житлових приміщень з метою використання їх під нежитлові з обґрунтуванням можливості розміщення об’єкта невиробничої сфери з обов’язковим влаштуванням окремого входу, не пов’язаного з під’їздом житлового будинку;
9) передпроектні пропозиції про архітектурному вирішенні об’єкта та благоустрою прилеглої території.

Далі потрібно написати відповідну заяву і дочекатися рішення виконкому або міської ради про переведення житлових приміщень і житлових будинків в нежитлові для розміщення в них об’єктів невиробничої сфери. Лише після цього можна отримати вихідні дані та технічні умови для проведення реконструкції об’єкта, і власне проводити реконструкцію.

В цілому ж, чи потрібно вам цим займатися або стоїть орендувати офіс для розміщення вашого ТОВ, необхідно вирішувати в кожному конкретному випадку, з урахуванням консультації юриста.

Консультації

20.10.2015

Якщо стаття була Вам корисна, Ви можете поділитися нею:

У Вас є питання або Ви готові домовитися про зустріч?

Ви можете задати питання через форму на сайті або зв'язатися з нами будь-яким зручним для Вас способом